
ZMIENIAMY PRZESTRZEŃ DLA CIEBIE
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA CENTRALNEGO OBSZARU MIASTA JÓZEFÓW WRAZ ZE SKWEREM IM. JANA PAWŁA II
INWESTOR: Urząd Miasta Józefów
PROJEKTANCI: Paulina Pianowska, Paweł Puchalski, Wojciech Pytel
LOKALIZACJA: Józefów
POWIERZCHNIA: 1,5 ha
DATA OPRACOWANIA: czerwiec 2014
II NAGRODA W KONKURSIE PROJEKTOWYM
Przedmiotem projektu było opracowanie studialnej koncepcji zagospodarowania centralnej części miasta Józefów oraz szczegółowej koncepcji urbanistyczno – krajobrazowej terenu skweru im. Jana Pawła II.
Ideą projektu jest hasło „Barwy lasu, barwy przeszłości” stanowiące przesłanie, iż rozwój danego miejsca nastąpi tylko wtedy, gdy poszanujemy to co już zastane. W koncepcji stwierdzenie to uwzględniono poprzez proste wydobycie i podkreślenie w przestrzeni leśnego charakteru otoczenia oraz lokalnego stylu świdermajer. Główną oś kompozycyjną tworzy deptak, któremu liniowy i reprezentacyjny charakter nadaje rozbudowana pierzeja budynków oraz zieleń tworząca ściany. Wzdłuż alei zlokalizowano punkty widokowe wyznaczone przez najciekawsze elementy przestrzenne (Urząd Miasta, Muzeum, Galeria Handlowa). W poszczególnych wnętrzach zlokalizowano zróżnicowaną roślinność w formie wysp. Ponadto uporządkowano poszczególne strefy komunikacyjne (drogi piesze, rowerowe, jezdne, parkingi oraz przestrzeń stacji kolejowej). Całość kompozycji sprzężona jest wzajemnie ze sobą dzięki dynamicznie zmieniającym się sekwencjom widokowym.
PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENI ZESPOŁU SZKÓŁ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W NIEDŹWIEDZIU
PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENI ZESPOŁU SZKÓŁ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W NIEDŹWIEDZIU
PRACA DYPLOMOWA
PROJEKTANT: Paweł Puchalski
LOKALIZACJA: Niedźwiedź
POWIERZCHNIA: 10460 m2
DATA OPRACOWANIA: luty 2013
Projekt stanowi opracowanie w ramach pracy inżynierskiej, której celem było wykonanie koncepcji zagospodarowania przestrzeni Zespołu Szkół im. Tadeusza Kościuszki w podkrakowskim Niedźwiedziu. Podstawowym założeniem było wprowadzenie do przestrzeni funkcjonalnych rozwiązań podnoszących atrakcyjność miejsca i jego walory edukacyjne z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Problematyka dotyczyła połączenia nowoczesnej architektury budynku i rustykalnego krajobrazu oraz umiejętnego dostosowania przestrzeni ogrodu szkolnego do potrzeb różnych grup społecznych i wiekowych.
Teren otaczający budynek szkoły podzielono na 4 główne strefy wśród których wyróżniono:
- strefę wejściową: place główny i towarzyszący, kącik dendrologiczny, parkingi oraz plac wjazdowy z parkingiem dla osób niepełnosprawnych,
- strefę wypoczynkową: mały sad, ogród roślin uprawnych, zakątek przyrodniczo – geograficzny, plac apelowy, ścieżka botaniczna, zakątek matematyczno – fizyczny oraz salon nauczycielski,
- strefę zabaw dla dzieci: polana zabaw kreatywnych, pole upraw kwiatowych, plac zabaw zorganizowanych,
- strefę sportową: bieżnia sprinterska, bieżnia do skoku w dal, boisko do piłki nożnej, zakątki sportowe.